הגשמת חלומות

לכולנו יש חלומות, רבים מאיתנו יוותרו עליהם כך שישארו בגדר פנטזיה. איך מגשימים חלומות?  התהליך מציג מודל פרקטי ,על בסיס שיטת מרשה ווידר ,כוהנת הגשמת החלומות מארה"ב שהקימה את  Dream University .

המודל בן 10 שלבים , יקח אתכם למסע שמשלב הצהרת הכוונות ,דרך עבודה עם הספקן ומחשבות מגבילות ,ועד שיחרור מהן וקביעת פרויקטים למימוש החלום. תהליך מכונן ומעורר השראה. לאחר שעברתי את הקורס, הגשמתי חלום משלי, להיות מאמנת חלומות מוסמכת, מיומנות, שמשרתת את משימת חיי, לסייע לאנשים לממש את הפוטנציאל שלהם, ולהיות מאושרים. כל אדם צריך שיהיה לו חלום, משהו שהוא מאד רוצה וחשוב לו.  בחלום, בשונה, מפנטזיה, יש לך שליטה על התוצאות. 

אנשים שיש להם חלום , חיים בין 7-10 שנים יותר ממי שאין לו חלום. חלום נותן משמעות ותקווה בחיים.

בכדי להבין את התהליך, מומלץ לצפות בהרצאה המצורפת

[צפה בהרצאה]   [צפה בכתבה – עמ' 28-30 ]

  • הגברת המודעות לאופן שבו אני מתנהל בחיי.
  • בחינת אופן ההתייחסות שלנו לעצמנו בנושאים כמו: שליליות/חיוביות
  • הדברים שאנחנו מעריכים בחיינו
  • אהבת עצמי וכבוד עצמי
  • ערך עצמי והערכה עצמית
  • התייחסות לחדש ולשינויים
  • נתינה וקבלה בחיינו

העצמה אישית כתהליך פרדוכסלי שכולל הקשבה פנימה (זיהוי ושחרור מטענים מיותרים), צמצום כדי לגדול . תהליך ההתבוננות הרגשי –קוגניטיבי מביא למודעות עצמית מפוכחת ופתוחה לקבל את השינוי הבלתי נמנע- צמיחה והתפתחות, כל אלה מעניקים משמעות רחבה יותר להוויה שלנו.

  • תפיסת תפקיד
  • זהות ניהולית, אינטליגנציה רגשית בניהול
  • מנהיגות בניהול
  • תקשורת בין אישית
  • מתן משוב
  • שיחת הערכה תקופתית
  • הנעת עובדים ,ניהול שינויים

הדרכת מנהלים מתקיימת במסגרת סדנאות. בעבודה עם מנהלים אני שמה דגש על פיתוח מודעות עצמית ניהולית, ויכולת התבוננות וניהול רגשות. העבודה מתמקדת בזיהוי מקורות ההשפעה הבין אישית של כל מנהל, ותרומתם ליכולת להפיק מהעובד את מיטבו. בעבודתי, אני משתדלת להגדיל את החלק התהליכי לעומת התיאורטי. הכוונה לאפשר למנהל להיפגש עם עצמו בכנות ובפתיחות, ולגלות את הכוחות המעכבים את האפקטיביות הניהולית שלו, כמו גם את אלה המקדמים , ואלה שלא באים לידי ביטוי.

  • מתן ביקורת וניהול עימותים,
  • ניהול כעסים
  • התמודדות עם ביקורת,
  • הצבת גבולות,
  • מתן מחמאות
  • עמדת חיים של "אני בסדר-אתה בסדר"

האסרטיביות הינה גישה שחוצה הבדלים של גיל , מין, היררכיה ארגונית וכו'. האסרטיביות תורמת לשיפור איכות החיים הרגשית בסביבה בה מיושמת. בסדנא יוצג הרציונאל של הגישה, יוצגו ההבדלים בין אגרסיביות, פסיביות ואסרטיביות. כמו כן יזוהו מצבים ואנשים עימם קשה לנו להיות אסרטיביים, יוצגו ויתורגלו הטכניקות המרכזיות של התנהגות
אסרטיבית.

  • מודעות עצמית מהי (חלון ג'ו-הרי)
  • מרכיבי התקשורת המעגלית
  • מחסומים בתקשורת וטיפול בהם
  • מיומנויות הקשבה ומתן משוב
  • מה בין אסרטיביות אגרסיביות ופאסיביות
  • סגנונות טיפול בקונפליקטים
  • סגנון אישי שלהם בטיפול בקונפליקטים
  • טכניקות של מתן ביקורת, קבלת ביקורת והצבת גבולות .

הסדנא משלבת הרצאה תיאורטית עם משחקי מצב, סימולציות וניתוח אירועים. התוכנית מיועדת לסדנא בת 2-3 מפגשים ארוכים של 8 שעות), תלוי במידת ההעמקה הרצויה.) ניתן להעמיק לרמה של קורס בן 40 שעות.

  • הגברת המודעות לגורמי לחץ אישיים וארגוניים
  • הבנת חלקו של האדם בתרומה ללחץ שחווה
  • הכרת דרכים להתמודדות עם לחץ ולמניעת שחיקה

התמודדות לא מוצלחת עם לחצי היום יום מובילה לשחיקה נפשית. שחיקה מהווה מרכיב מרכזי בתשישות נפשית ופיסית. אלה מובילות לירידה במורל, אפאתיה, ירידה בתפקוד וברמת השירות הניתן ללקוח. הדגש בסדנא הוא על החלק המשמעותי של האדם בגרימת לחצים ומניעתם.

דיבור מול קהל זו משימה נדרשת ומאתגרת עבור מנהלים. סדנא התנסותית ברזולוציה של בחירת מילים ומשפטים מותאמים לשלבי ההרצאה השונים, גימיקים וטיפים להשגת מטרת ההרצאה, שהיא לגרום לקהל להתחבר למרצה ולנושא ולהגיב כמצופה.

  • ליווי מנהלים בכניסה לתפקיד.
  • עבודה על שילוב נכון בין למידה והתמקמות בכניסה לתפקיד
  • ניתוח צורכי הלמידה וההסתגלות האישית.
  • בניית אני מאמין ניהולי
  • ניהול המפגש הראשון עם העובדים
  • תכנון היום/ שבוע/ חודש ראשונים בתפקיד.

מנהלים בכניסה לתפקיד חדש, נוטים למהר להסתער על התפקיד, לפני שניתחו והבינו מה המשימה והתהליך שעומד בפניהם. הסדנא מסייעת למנהל הנבוך להיכנס באופן מובנה ומפוכח לתפקיד החדש, ולעשות דברים נכון בפעם הראשונה.